PROGRAM SZKOLENIA
SZKOLENIE
Celem szkolenia jest przedstawienie zagadnień problemowych w obszarze związanym z nakładami majątkowymi na środki trwałe finansowane z różnych źródeł.
Warunki uznania składnika majątku za środek trwały,
Tworzenie obiektów inwentarzowych,
Ewidencja środków trwałych
Remonty i przebudowa dróg – jak je ewidencjonować, rozliczanie środków trwałych wytworzonych na działkach nienależących do zarządcy dróg.
Składowe środka trwałego np. z inwestycji drogowej jakie składniki ująć jako drogę, a jakie jako osobny środek trwały,
Jak tworzy i kiedy można tworzyć zbiorcze obiekty inwentarzowe, jak prowadzić ewidencję ławek, koszy na śmieci z terenu gminy,
Inwestycje w obcy środek trwały typu droga
Elementy stałe budynku - co do nich można zaliczyć i nie ewidencjonować jako osobny obiekt
Nasadzenia w wartości początkowej obiektu budowlanego.
Rozbudowa środka trwałego a zmiana stawki amortyzacji i KŚT
Inwestycje w obcych środka trwałych (np. wynajmowanych biurach)
Wpływ zmiany w charakterystyce ŚT na wartość tego środka, a także sposób ewidencji bilansowej zmian w ŚT;
Eksploatacja środków trwałych w państwowej lub samorządowej jednostce budżetowej, remonty, przeglądy, konserwacje klasyfikacja budżetowa nakładów na eksploatację środków trwałych
Dołączanie i odłączanie części składowych mienia ruchomego
Środki trwałe umarzane jednorazowo - specyfika środka trwałego umarzanego jednorazowo
Środki trwałe stanowiące pierwsze wyposażenie obiektów budowlanych
Nakłady na kserokopiarkę w dzierżawie;
Klasyfikacja budżetowa nakładów na remonty i ulepszenia
Zagadnienia problemowe
Nakłady na telewizję CCTW i monitoring - które elementy są środkami trwałymi, dodatkowymi i peryferyjnymi?
Czy ławki/kosze na terenie miasta trzeba wprowadzać pojedynczo do ewidencji, czy można zbiorczo?
Czy oświetlenie, ławki, kosze na śmieci stanowią osobny obiekt inwentarzowy ?
Czy wystawiamy jedno OT, czy na wszystkie elementy?
Częściowa likwidacja środka trwałego;
Gmina partycypuje w kosztach przebudowy drogi wojewódzkiej na podstawie porozumienia jako inwestor zastępczy- czy i jak ewidencjonujemy taki środek trwały, jakie dokumenty należy sporządzić ( druk OT, PT ??)
Czy należy podwyższać wartość środka trwałego jeśli modernizacja/ulepszenie jest mniejsze niż 10.000 zł w danym roku?
Czy podwyższenie wartości pozostałego środka trwałego do kwoty większej niż 10.000 zł powoduje konieczność przeniesienia go z konta „013” na konto „011”? Na jakim etapie inwestycji należy sklasyfikować KŚT środka trwałego? Jakimi kryteriami należy się kierować przy nadawaniu tej klasyfikacji?
Czy podczas rozliczania inwestycji zestawienie powstałych środków trwałych powinno wyszczególniać kompletne środki trwałe (składające się z kilku elementów) czy pojedyncze elementy? Co powinno zawierać takie rozliczenie?
Jak zaklasyfikować modernizację środka trwałego, jeśli klasyfikacja budżetowa wydatku wskazuje na remont ale efektem końcowym jest ulepszenie (paragrafy 605, 606 i 427)?
Jak zaklasyfikować wydatek budżetowy, gdy faktura opiewa na np. 50.000 zł ale pojedynczy środek trwały kosztował 3.000
Grupa docelowa:
Korzyści
aktualny stan prawny dotyczący rozliczania nakładów inwestycyjnych
jakie nakłady należy ująć jako wydatki inwestycyjne, a które jako bieżące
zasady rozliczania nakładów na złożone z kilku środków trwałych zespoły
ustalić wartość początkową i zakres obiektu nowego środka trwałego
zidentyfikować rodzaj nakładów ponoszonych na środki trwałe w trakcie eksploatacji
zlikwidować środek trwałych i ustalić moment usunięcia z ewidencji bilansowej
Masz pytania? Chętnie odpowiemy.
szkolenia@bluetraining.pl
Wszystkie prawa zastrzeżone © Creative Agency
Stronę stworzono wykorzystując kreator stron www WebWave